Звяжіться з нами

044 209 23 52 067 233 50 58

Звяжіться з нами

044 209 23 52
067 233 50 58

Статті

РОЗКОЛ АБО ВИМУШЕНЕ РОЗДІЛЕННЯ

расколВ останній місяць року, що минає, Кабінет Міністрів України вирішив "приділити" увагу Державній фіскальній службі і не просто оцінити її роботу, а реформувати шляхом поділу її на два напрямки - податковий та митний. Саме про таке розпорядження Кабміну кажуть депутати, згідно з яким визначено терміни та відповідальних за так званий поділ/ліквідацію.

Нагадаємо, що у 2012 році було створено Міністерство доходів і зборів України, яке фактично об'єднало роботу двох напрямків. Після Революції Гідності влада вирішила довго не церемонитися і просто перейменувала фіскальний орган на Державну фіскальну службу в 2014 р.

Багато політиків кажуть, що цей поділ - це продукт домовленостей і вимог МВФ. Вірити чи ні? Нині всі зміни в країні пов'язують із МВФ, тому хто його знає...

У Мінфіні вважають, що поділ відомств кардинально підвищить ефективність служб, поліпшить їхній сервіс, підзвітність.

Але як? Розділивши служби і не змінивши принципи роботи і людей підвищити ефективність роботи неможливо. Покращувати сервіс, підзвітність та ефективність можна було в ДФС і в попередньому вигляді, адже фактично ДФС була розділена на ті самі два напрямки і мала своїх керівників. Адже план фіскальних доходів двох служб приблизно однаковий: податкові надходження складаються з різноманітних податків, обов'язкових зборів, акцизу, ПДВ тощо, а надходження з митниці - від того ж таки ПДВ і мит. Іншими словами - це два відомства, які забезпечують у рівних частках надходження до бюджету. Яка проблема систематизувати роботу цих органів? Навіщо знову роздувати штат і платити нереально величезні гроші чиновникам? У всьому світі все оптимізують і об'єднують роботу держапарату, а в нашій країні вирішили "побалувати" чиновників.

Інше питання, що десь інтереси керівників одного відомства перетиналися з інтересами іншого відомства, то тут, звичайно, є "проблеми" в організації ефективної роботи.

Чого чекати бізнесу?

Об'єднання двох органів з метою оптимізації роботи фіскалів, скорочення витрат на утримання апаратів чиновників - це була головна мета об'єднання. На жаль, така мета в принципі була досягнута і створено "монстра", який кошмарив бізнес і продовжує це робити зараз. Іншими словами, люди ті самі, методи ті самі. Шкода, що ніхто не думає про реальну мету, яка полягає у створенні спрощеної системи адміністрування, прозорості роботи фіскалів і створення умов, щоб бізнес добровільно платив гроші. Упевнений, що злиттям або поділом цього не вирішити, оскільки до цього питання потрібно підходити з принципово іншою ідеологією. Важливо не ділити відомства, щоб потім очолити "потоки" або розділити сфери впливу, а важливо створити поважний у суспільстві орган, який реально контролюватиме питання надходжень до бюджету і створюватиме умови для добровільності сплати податків, тобто стане реально сервісною службою.

Із запланованого новенького. Планується запровадити практику пост-аудиту, яку нещодавно ліквідували. Мається на увазі, що уряд хоче перевіряти поставки товарів в Україну після того, як товар перетнув кордон. Таким чином, одні перевіряють товар перед перетином кордону і отримують зарплату, а другі через якийсь час перевіряють своїх колег і теж отримують зарплату. Однак, у кінцевому підсумку всі проблеми відображатимуться на бізнесі, який продовжуватимуть "доїти".

Крім того, створюється Служба фінансових розслідувань, яка функціонуватиме фактично на базі податкової міліції. У чому сенс до кінця не зрозуміло, оскільки головною метою ліквідації податкової міліції була її ліквідація (вибачте за тавтологію). У нас у державі розслідуванням економічних злочинів не займається тільки ледачий: у Генеральній прокуратурі України створено цілий департамент захисту економіки, у Національній поліції також є Департамент захисту економіки, аналогічний департамент є в СБУ. Невже у нас в країні така кількість "білокомірцевої мафії", тоді де вироки і результати викорінення злочинності. Поки тільки помітно збільшення контролюючих органів, причому слово "контролюючих" абсолютно в точку. Відчуття, що контролери збільшують штат, оскільки не встигають із контролем. А може просто створити умови, щоб економічна злочинність була в принципі не вигідна бізнесу, тоді зникне необхідність "оплати" неймовірної праці всіх "борців" з економічною злочинністю.

Ідея з поділом може працювати тільки в разі реальної роботи митниці з припинення контрабанди і фактичного законного схиляння імпортерів/експортерів до оплати платежів у повному обсязі. Але для цього потрібно митницю відокремити не тільки від податкового відомства, а й від СБУ, прокуратури та інших любителів контролювати питання щодо митниці. Незалежний, відкритий, прозорий орган - ось це запорука успіху! Те саме стосується і податкової.

Слабо віриться, що за такого підходу бізнесу буде легше і зручніше вести бізнес, але маленька надія залишається. Може МВФ підкаже чиновникам як це зробити і вони зможуть це реалізувати, як і все інше, про що просить фонд...

 

www.advice.in.ua

www.advice.ua

www.ua-advice.com

 

Група компаній ADVICE

Керуючий партнер, адвокат Віталій Кулаков

 

РОЗВИТОК МАЛОГО БІЗНЕСУ ЯК ПЕРСПЕКТИВА ДЛЯ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

У будь-якій країні, що розвивається, керівництво держави особливу увагу приділяє розвитку бізнесу. У деяких країнах більшу увагу приділяють середньому і малому бізнесу, у деяких - великому бізнесу. Не винятком стала і наша держава.

Рекомендації для водіїв (перевищення швидкості)

Перевищення швидкості автомобілістами - одне з найпоширеніших порушень Правил дорожнього руху, за яке передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 255 до 850 гривень, а в окремих випадках - у вигляді позбавлення водійських прав. У зв'язку з цим принциповим моментом для кожного водія є факт об'єктивного встановлення перевищення швидкості, оскільки за кожен перевищений кілометр розмір штрафу може бути збільшений.

Рекомендації для водіїв (проїзд на червоний сигнал світлофора)

Проїзд на червоний сигнал світлофора - одне з найпоширеніших порушень Правил дорожнього руху, за яке передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу.

Якщо водій-порушник свідомо завчасно бачить червоне сигнал світлофора і свідомо їде далі, то, на нашу думку, це порушення, яке не може бути чимось виправдане, оскільки являє собою величезну загрозу, насамперед, для пасажирів інших транспортних засобів, які їдуть на дозволений сигнал світлофора.

РЕЖИМ АВТОНОМНИХ ПРЕФЕРЕНЦІЙ ЄВРОСОЮЗУ ЯК ЗАСІБ СТИМУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

Ні для кого не секрет, що в Брюсселі було досягнуто домовленості про те, що Україна відтерміновує застосування Угоди про асоціацію з Євросоюзом, а ЄС, зі свого боку, погодився продовжити автономні преференції для наших експортерів до кінця 2015 року.

Останні відео

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, ул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, вул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua